Y Fair Productions is per 1-1-'17 gestopt -->> Yvonne gaat verder op www.virtualsidekickyvonne.com
Delen doe je zo review boek
Review

Review: Delen doe je zo

Je weet inmiddels wel dat ik een groot voorstander ben van de deeleconomie. Op mijn blog deel ik regelmatig initiatieven waarbij je zaken als gereedschap, auto’s of diensten kunt delen. Zo maak ik regelmatig gebruik van platforms zoals Konnektid, Peerby en Blablacar. Het boek ‘Delen die je zo’ van Martine Zeijlstra en Robert Visscher stond dus ook al een tijdje op mijn ‘to read list’. Vandaag deel ik mijn beleving van het boek met je.

Delen doe je zo review boek

Het boek is in dit jaar uitgegeven, dus alle informatie die je er in kan vinden is lekker up-to-date. Het fijne aan ‘Delen doe je zo’ vind ik dat het is geschreven door een stel, met 2 kleine kinderen, die door praktijkervaring dit boek konden samenstellen. Ze hebben op diverse vlakken zelf de deeleconomie uitgeprobeerd en op de terreinen waar ze zelf (nog) niks mee konden, hebben ze anderen geinterviewd die hier wel ervaring in hadden opgedaan. Ze zijn eerlijk in hun mening over bepaalde initiatieven die blijkbaar (nog) niet goed werken of nog in bekendheid moeten groeien. Dat is fijn om rekening mee te kunnen houden.

Delen doe je zo review boek

Ze hebben het boek opgesplitst in drie delen, waarin ze eerst een korte geschiedenis vertellen van het ontstaan van de deeleconomie (en dat is veel verder terug dan je misschien denkt!) en de betekenis van de deeleconomie. Vervolgens vertellen ze over delen in de praktijk, waarin ze het hoofdstuk opdelen in categorieën zoals: auto, tuin, gereedschap, accomodaties, kennis, eten en zorg. In het laatste deel geven ze hun visie op de toekomst, waarin een grote rol voor de deeleconomie is weggelegd volgens hun.

Delen doe je zo review boek

Ondanks dat ik al heel wat deeleconomie initiatieven ken, ben ik ook weer een heleboel nieuwe platforms tegengekomen in dit boek. Zo wordt er uitgebreid ingegaan op deeltuinen en voedselbossen en de toekomst van het delen van parkeerplaatsen die nu langzaam in Nederland aan bekendheid wint.

Door dit boek ben ik veel meer geinspireerd dan ik had verwacht, omdat er blijkbaar nog zo’n wereld in delen te verkennen is! Ik kan daar echt blij van worden, want als het aan mij zou liggen, dan zou ik het liefst geld afschaffen en gewoon lekker ruilhandel drijven en delen!

Je kan het boek via onderstaande link (aff.) bestellen: