Y Fair Productions is per 1-1-'17 gestopt -->> Yvonne gaat verder op www.virtualsidekickyvonne.com
Review

Review: Instock cooking

Hij is er hoor! Het kookboek van Instock uit Amsterdam, hét no waste receptenboek die elke zero waster (en eigenlijk iedereen) in huis zou moeten hebben. En het boek is ook nog eens superduurzaam gedrukt op papier van steen…papier van steen?? Yes, een hele toffe start-up heeft dit product vorig jaar gelanceerd, check dit verslag van de NOS maar eens.

Instock cooking

Maar goed, terug naar het receptenboek: Instock cooking (aff.). Er zijn inmiddels best wat kookboeken die je tips geven om restjes eten te verwerken. Maar dit kookboek is absoluut anders en uitgebreider. Het zijn niet de standaard restjes tips die je gewend bent, zoals het maken van croutons van oud brood. Ze laten de technieken zien die zij in de keuken van Instock regelmatig gebruiken om de producten die ze dagelijks van Albert Heijn binnen krijgen, zo lang mogelijk te bewaren. Op die manier leggen ze dus ook voorraad aan die ze later ook nog kunnen gebruiken, heel slim!

Er wordt eerst verteld hoe Instock is ontstaan en de chefs en auteurs die betrokken zijn bij Instock cooking. Ze geven ook tips over het samenstellen van een goede maaltijd, door middel van een wereldkaart met smaken die in bepaalde streken veel worden gecombineerd. Een leuke invalshoek!
Vervolgens laten ze de technieken zien, die veel worden gebruikt in de keuken, zoals fermenteren, invriezen, inmaken, pekelen, drogen en roken.

Instock cooking

En er staan echt heerlijke gerechten in, zoals het avocado ijs dat je hierboven op de foto ziet staan! Of wat dacht je van het maken van je eigen groentenpoeders voor in je kruiden voorraad?! Gekonfijte knoflook gaat hier ook zeker nog eens komen. De invulrecepten die achterin het boek staan, zijn wel grotendeels vrij bekende restjes recepten, maar dat is niet storend. De prachtige foodfotografie in het boek zorgt ervoor dat het water je in de mond loopt en je heel snel zelf aan de slag wil gaan met de recepten!

Ben je nieuwsgierig geworden? Koop het Instock cooking boek (aff.) dan vandaag nog en ga morgen zelf aan de slag!